woensdag 10 maart 2010

Planning overhoop........


Lieve mensen, ik ben weer terug in Garze. Na een aantal dagen fietsen ben ik vandaag aangehouden bij een checkpoint van de politie en ik kon rechtsomkeert. Door de politieke situatie hebben ze het gebied rond Serxi en Yushu gisteren dichtgegooid.
10 maart is namelijk de datum waarop de Dalai Lama gevlucht is naar India. Dat ligt in deze streken nogal gevoelig. Tijdens het wachten bij het checkpoint kwam er een heel leger voorbij. 15 tanks en talloze bussen met millitairen. De politie heeft mijn taxi (6uur) terug betaald. Zit nu best te balen. Ben bij Dongma langsgeweest in Garze maar daar slapen kon niet. De politie komt iedere avond alles checken omdat het een klein hotel is. Slaap vannacht in het enige "foreigners hotel" in Garze. Bij Dongma pitten kan dus niet. Ze komt dan flink in de problemen met de politie. Maar even een nieuw plan maken dus.
De afgelopen dagen fietsen was echt schitterend en m'n gezondheid is na de pillenrommel van de Chinese dokter weer helemaal top. Een dag door de sneeuw gefietst. Dit was flink afzien en ben een keer gevallen met een snelheid van 6km/u. Niks ernstigs. Ook nog aangevallen door een troep wilde honden. Stenen gooien, schreeuwen en een paar trappen uitdelen werkte echter prima. Wel even schrikken. Morgen maar de verkeerde kant op... Jammer maar helaas!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Bas!
    Spannende verhalen man! Politie had dus wel gelijk met het is not safe here... Honden..
    Ik zit nu in zweden voor het vliegen in de sneeuw, morgen als het goed gaat naar huis. Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te kijken!

    Mzzl van Jort

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeg naar bed, een stevig broodje yak en flink doortrappen de komende dagen om je verloren tijd weer in te halen!

    Groetn uut demtah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he broer,

    Paps belde mij om je avonturen te vertellen vet spannend! dacht gelijk is even googelen en toen las ik ook dat ze de provincies afsluiten jammer maar wel weer een belevenis.
    blij dat het weer goed gaat met je gezondheid en ik vond het super tof om even met je te skypen.

    spreek je snel en good luck
    kussssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Bas, en dat terwijl ze hier op teevee berichten laten zien van hevige zandstormen in west China.
    Spanning vol op aldaar.
    Zet hem op.
    Dick

    BeantwoordenVerwijderen