donderdag 25 maart 2010

Een weekje relaxen............


Normaal als ik wat schrijf ben ik weer een eindje opgeschoten. Ik heb nu een heerlijke week "vakantie" gehad omdat ik op de verlenging van mijn visum moest wachten. Heb me prima vermaakt hier in dit geweldige hostel. Veel bier en gezelligheid met interessante mensen van over de hele wereld. Japanse fietsers ontmoet die een poging gaan wagen richting Lhasa. Ik geef ze weinig kans maar erg gezellige gasten. Vandaag hebben we samen fietsen gepoetst. Veel jappanners hier, wel een cool volkje!
Alles zit nog potdicht in West-Sichuan en Tibet is no-go. Bijna iedereen in het hostel is een beetje aan het wachten totdat ze Tibet inkunnen, volgens laatste berichten 6 april (gisteren was het nog 29 maart). Chengdu is echt een dikke megastad/ Ik heb heel veel plezier gehad op mijn fietsje hierzo. Door het drukke verkeer racen geeft echt een kick. Veel te spicy gegeten hier en veel teveel natuurlijk! Goede plek om even bij te komen.
 
Zoals jullie in het vorige bericht hebben kunnen lezen ben ik inmiddels wel klaar met de politie-ellende. Ik heb dan ook besloten een andere route te nemen. Het plan is morgen dus te vertrekken richting Xi'an (terracotta warriors) en daarna naar Qindao aan de kust. Vanaf daar wil ik de boot pakken naar Zuid-Korea. Daar een beetje fietsen, vervolgens weer per boot door reizen naar Japan (en verder). Richting de kust dus!

7 opmerkingen:

  1. Ha Bas, lees net je laatste bericht. Lijkt me een mooi nieuwe plan. Richting Korea.
    Wie weet kom je onze Rosa nog tegen daar. Het is alleen nog onbekend wanneer zij daar gaat aankomen.
    Ik heb veel plezier van de ouwe trouwe Vittorio.
    Groet Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joo bassie!!

    Wat een gedoe met de politie en zo zeg!! Goed plan om een andere weg te kiezen, zodat je weer vrij uit kan fietsen. Zou je misschien kunnen aangeven waar wij het best een pakketje heen kunnen sturen??
    De branding is zo goed als klaar, woensdag gaan we open. Saar en ik hebben BHV gehaald, en zijn nu aan de studie voor sociale hygiene. Heel veel succes en plezier daar, ben benieuwd naar nieuwe avonturen!!

    Greetzzz Saar en Juan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bas, gefeliciteerd op 02-04-2010
    Peter uit Aduard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is er een jarig hoera hora !!!!!!!
    hieperdepiep hoeraaaaaaa
    hele fijne verjaardag met veel sake enzo

    kusssss
    gerlinde en sebas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Happy Birthday

    Hug Paps

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er is er een jarig HOERA HOERA, dat kun je wel zien dat ben jij! Wij vinden dit allen zo prettig ja ja en daarom typen wij blij: Hij leve lang HOERA HOERA, hij leve lahang HOERA HOEA, hij leeeeeve lang HOERA HOERA! Lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria, in de glooooria, in de glooooriaaaaa! HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAAAA!

    Heel erg van harte jongen! Groeten van iedereen uit demtah! en een dikke kus van mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, wij vieren een feestje voor je vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen