woensdag 3 maart 2010

Broodje Yak


De yak is een centraal onderdeel van de tibetaanse levenswijze. Ze maken er alles van, kleding, thee, broodjes en ze vormen een mooie toevoeging in het berglandschap. De afgelopen dagen stond de yak ook bij mij centraal.
 
Eergisteren werd ik onderweg uitgenodigd bij een tibetaanse familie, aangezien ik er al weer 75km en een flinke berg op had zitten sprak dit aanbod me wel aan. In het authenthieke tibetaanse huis is het lekker warm. De Dalai Lama aan de muur en veel houtsnijwerk. De jongen (waarvan ik de naam alweer vergeten ben) spreekt een klein beetje engels en ik probeer hem wat nieuwe woorden bij te brengen. De rest spreekt alleen tibetaans dus communiceren we een beetje met gebaren en vooral vriendelijk lachen naar elkaar. Ze zijn erg geinteresseerd in al mijn gadgets, vooral het hoofdlampje vinden ze geweldig! Ik moet veel eten en drinken van ze, maar de yak thee bevalt me niet zo goed. Wat een vette drap! Als avondeten is er het broodje yak. Een soort bapao gevuld met yak vlees en wat groente. Op zich best te doen. De volgende dag echter lekker ziek natuurlijk!
Fiets naar het eerstvolgende dorpje waar ik kan overnachten in de school. Heerlijk bijslapen de hele dag en vandaag nog een beetje brak zo'n 80km gefietst. Zit nu over de 6000km.
 
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, het is altijd fijn om even wat te lezen!

4 opmerkingen:

  1. Heb je al mooie jak schoenen gescoord???

    zet hem op stoerste broer!!!

    liefs je zusje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Bas,
    Ik ga dit weekend naar je ouders.
    Hopelijk hoef ik daar geen Yak thee te drinken......
    Dick

    BeantwoordenVerwijderen