vrijdag 5 maart 2010

De politie is je beste vriend

Gisteren vertrokken uit Xinlong voor een 110km lange rit naar Garze. Het was vermoeiend. Zeker omdat de chinese politie op deze route 5 checkpoints heeft neergezet. Volgens de agent bij post 2 is het hier "not safe". Kan me er weinig bij voorstellen. De tibetanen onderweg zijn namelijk supervriendelijk! Het enige gevaar dat ik kon bespeuren waren een paar kleine monnikjes met piepschuimen pistolen! Dit betekende voor mij dus aardig wat oponthoud. Paspoort laten zien, kopietje maken, formulieren invullen en vragen beantwoorden. Wat een gedoe en ik was er na post 1 al klaar mee! Kwam gisteren dan ook pas tegen zonsondergang aan in Garze. Bij het restaurant werd ik door de dochter (Dongma) uitgenodigd om vandaag in hun hotel gratis te overnachten. Leuke meid, is engelse lerares en vanavond samen een hapje eten. Het heeft vannacht gesneeuwd dus de rustdag komt op een goed moment!


Badgenummer 078775 en ik

3 opmerkingen:

  1. Bas mooie verhalen allemaal weer! Succes en goeie tocht verder.
    Mocht je een vliegend hert tegen komen > Foto's!!

    gr. Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee bassie!!

    Super mooie verhalen en foto's zeg. Ben wel jaloers, had dat graag nog allemaal mee willen maken!!!!! Maar ja het kon niet anders.
    Hiero is natuurlijk niks veranderd. Alweer eerste juttertje gehad in de stoep. En ben alweer bij guus aant werk, al bomen omgezaagd en tafels schuren.
    jo veel plezier en benieuwd naar nieuwe verhalen!
    groetjes Juan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige muts.!
    hand gebreid of made in portugal?
    nr.... hij/zij?
    liefs hermi

    BeantwoordenVerwijderen