zaterdag 20 februari 2010

Op wintersport in Shangri La...

Na een welverdiende rustdag in Dali via Lijang en de Tiger Leaping Gorge doorgefietst naar Shangri La. Lijang was echt heel erg druk omdat de chinezen nu een weekje vrij hebben ivm nieuwjaar. Daar dus niet al te lang gebleven. Het is een grote kermis! De Tiger Leaping Gorge was wel indrukwekkend. Deze heet zo omdat er ooit een tijgertje van de ene naar de andere kant is gesprongen toen hij op de vlucht was voor een paar Jagers. De rit ernaartoe was erg easy met een dikke afdaling, wel de eerste regen gehad en het hing een beetje van het weer af of ik de volgende dag verder kon. Shangri La ligt namelijk op zo'n 3500 meter hoogte dus regen is daar sneeuw. Wordt de volgende ochtend echter wakker met een strakblauwe lucht dus besluit te beginnen aan de klim. Ik rij 3 uur lang omhoog. Het uitzicht op de westelijke Himalaya is iets waar ik echt naartoe geleefd heb! Eenmaal boven is het flink koud en ik ben al best kapot. Warm mijn handen in een tibetaanse hut. Besluit door te zetten om Shangri La te halen. Onderweg bewonder ik de eerste Yaks! Het begint al te schemeren als ik uiteindelijk de tibetaanse stad bereik. 's nachts is het best koud (-10) maar het guesthouse heeft elektrische dekens. Vandaag nog maar een thermoshirtje aangeschaft van 'The North Fake' voor 5euro. Morgen richting de provincie Sichuan met de eerste pas boven de 4000m!

2 opmerkingen:

  1. heej Bas.
    Klinkt allemaal geweldig wat je daar meemaakt.
    Blijf vooral veel bloggen.
    en genieten!
    Weinig nieuws hier.
    Kabinet gevallen.
    2x goud met schaatsen
    thats it

    greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bas!! Eindelijk je blog gevonden, ben weer terug in koud NL...

    BeantwoordenVerwijderen