dinsdag 13 april 2010

Industrie en een klein politiebericht


Onderhand ben ik aangekomen in Kaifeng, waar ik vandaag erg snel mijn visa kon verlengen. 
Kan het morgen ophalen!
 
Op de eerste dag vanaf Xian heb ik het achtste wereldwonder bezocht. De terracotta warriors. Dit was erg interessant. Duizenden ouwe beelden die als bescherming dienden voor de keizer zijn graf!
De route van Xian naar hier was niet bijster interessant. Veel industrie en grote steden. Slecht weer gehad. Ik heb ook weer een akkefietje met de politie gehad. Omdat het hotel niet goed genoeg voor mij zou zijn kon ik verkassen. Standvastig als ik ben duidelijk gemaakt dat het goed genoeg voor mij was. Ik was al redelijk kapot omdat ik flink verkeerd was gereden en op een of ander industrieterrein was terechtgekomen. Mee naar het bureau dus om de grote baas te spreken. Beetje overdrijven, "I'm very tired, I cycled very far today!" maar nee. "You, MUST go, it's chinese law". Had al zo'n voorgevoel dat het verspilde moeite zou zijn. In het nieuwe Hotel kreeg ik wel een gratis maaltijd en de volgende ochtend ontbijt! Ze vonden me denk ik een beetje zielig...
 
In Zhengzhou heb ik een chinese dude ontmoet die me heeft geholpen met het vinden van nieuwe binnenbanden. Hij sprak goed engels en 's avonds met zijn familie gegeten in een superluxe restaurant. Ze hadden ook een superirritante maar erg grappige tweeling. Zij mogen wel meer kinderen omdat ze rijk zijn, en dan kan er natuurlijk veel meer! Het was een gezellige avond.
 
Nog een klein stukkie naar de kust en dan een tikkie omme noord naar Qindao!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten