maandag 5 april 2010

Doorknallen naar Xi'an


Gisteren ben ik aangekomen in Xi'an, een oude hoofdstad in China en het eindpunt van de zijde-route. Het was een enerverend weekje. Veel drukke wegen, regen en ook een beetje pech met de fiets. Onderweg was er af en toe wat moois te zien. Voor de rest waren ze op veel plekken met de weg aan de gang wat resulteerde in een met klei bedekte fiets. In de douche op de hotelkamer alles eraf geboend. Putje verstopt natuurlijk...
 
Chinezen zijn een soort bevers. Als er ook maar iets van water is denken ze:
"He, laten we een dam bouwen!"
"Ja, wat een goed idee, we bouwen er een zo groot mogelijk zodat er van de omgeving niks meer overblijft!"
"Ja, doen we, we maken ze zo lelijk mogelijk met veel beton en we laten hele dorpen verhuizen!"
 
Ik begin iedere dag met een bak noodles wat prima krachtvoer is voor een dagje fietsen. Grappig is dat het per regio enorm verschilt hoe het klaargemaakt wordt. In Shaanxi province zijn de noodles wat dikker en gaat er minder chili's door. Dat deden ze in Sichuan beter.
Ben ook nog jarig geweest, thanks voor de felicitaties! Als traktatie kreeg ik een lekke band en ik heb mezelf een wat luxere hotelkamer kado gedaan. Vandaag ga ik een beetje de stad bekijken en wat rommel voor de fiets scoren. Kilometerstand 7668!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten