zondag 9 mei 2010

Korea

Na een dagje relaxen en wat kleine voorbereidingen doen in Seoul ben ik maar weer op de fiets gestapt. Toch maar weer in m'n eentje aangezien Rob wat haast had om in Tokyo te raken en een stuk met de bus wou doen. Seoul is even omschakelen na 3 maanden China! Alles is erg westers en het is ook niet echt gebruikelijk om je troep op straat te gooien. Waar laat ik die sigarettenpeuk?
Ben in drie dagen naar de oostkust gereden over ongelofelijk steile bergjes en oneindig veel tunnels...



Na Sokcho ben ik langs de kust naar het zuiden gefietst. Echt een prachtige weg, deed me een beetje denken aan Nieuw Zeeland. Er groeien hier ook bomen en planten! Heb eigenlijk overal vrij gekampeerd, wat prima te doen is hier. Je dagritme veranderd wel wat en sta rond 6 uur op en ga vroeg naar bed.

Defensie

5.30AM

Rollercoaster

De Koreanen zijn echt supertoffe mensen! Nadat ik mijn tentje in een bungalowpark had opgezet kon ik daar natuurlijk niet in slapen, het was immers veel te koud buiten. Bij de familie in het huisje was het erg warm en gezellig. Onderweg krijg je van alles toegestopt zoals; ginseng koekjes, veel koffie, een banaan, en energiedrankjes. Ik mocht zelfs bij de benzinepomp niet betalen nadat ik mijn brandstoffles had gevuld. Ze vragen erg veel, vooral hoe oud je bent en wat je werk is... mmm, geen werk is niet echt een gewenst antwoord dus ik zeg meestal graphic designer.

Vandaag heb ik me weer eens lekker stuk gefietst om de drukke stad Pusan binnen te rijden. Het verkeer in de steden is niet echt prettig, vooral de bussen en taxichauffeurs interesseerd het geen reet dat er ook iets bestaat als fietsen! Ook de verkeerslichten staan hier veel te lang op rood. Maar dat zijn kleinigheden in dit vriendelijke land.

Morgen pak ik de boot naar Shimonoseki in Japan. Ga nu een biertje drinken op de 10000km die ik vandaag bereikt heb!

5 opmerkingen:

  1. Goeie Bas! 10000 km is al aardig stukkie om joi!
    Mooie plaatjes en belevenissen nog steeds zo te zien. Goede plek voor je tentje ook inderdaad.
    Goede tocht maar weer en doe ze de groeten daar.
    greetz Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bas,Je denkt dat je alleen fietst..mis!!op mijn vierwieler rij ik op dagafstand achter je aan.kwil niets missen van je fietsroute.daarna bespreek ik het met je mam! via haar werk komt ze regelmatig bij me.ze is zeer welkom!
    Tjonge wat een indrukken en belevenissen en foto's!
    wat kun je leuk schrijven! begin van een boek??groetjes/shang hai!!!!greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bas, we proberen het weer. je mam en ik zijn echte computer deskundigen dus we zetten door.
    als het ons niet lukt dan schakelen we je vader in om hulp,maar je snapt dat is m'n eer te na.
    het regent hier pijpestelen en het is guur na 15 mei zijn de hondsdagen voorbij en wordt het echt lente!! moi Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Bas,
    Dat was een vluggertje door Korea. Ben benieuwd naar het vervolg in Japan.
    10.000 km.gefeliciteerd.
    Ik was al eens trots toen ik er meer dan 8.000 in een jaar fietste.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. joo goeie!

    mooie mijlpaal die 10000 km! gefeliciteerd. Hier in zwolle en op terschelling zit de zomer er aan te komen, hier en daar nog wat klote weer, maar oerol en alles staat voor de boeg. Bij de branding komt het zomer personeel alweer wat stiekem binnen te druppelen en begint weer aardig gezellig te worden:)

    Maar mooie avonturen daar in korea en japan, ziet er mooi uit. idd heel anders dan daar in china. Er zijn bij ons ook alweer speculaties geweest van een survival, s kijken of we ook zo`n mooie storm baan kunnen vinden:P
    Die filmpjes zijn ook mooi btw!

    Suc6 en veel plezier!

    Jort

    BeantwoordenVerwijderen